Recept Träning Tävlingar

lördag 22 mars 2014

Variation till vanliga gym träningen!

Jag har nu lyckats hålla mig bort från gymmet i tre dagar. Torsdag var inte så svår för då hade jag min vilodag efter nattskifte och då håller jag vanligtvis min vilodag från gymmet också. Igår, fredag, så ville jag och träna men hade bestämt mig för att inte fara till gym och crosstrainern orkade jag inte med, så då kom jag att tänka på en grej som sambons syster hade testat på, Jillian Michaels: 6 weeks six-pack. Och jag kan säga att jag idag har känt av sådana magmuskler som jag inte ens visste att jag hade.

Idag var jag på dagen till B på Pomp De Lux-party, och vilken tur jag inte har barn för jag skulle ju ha köpt hem allt de har. Tänkte köpa åt W och M, men sen så kom jag på att kontot inte tillåter det, så vi får ta det en annan gång istället. Efter partyt hade jag tänkt åka till gymmet och göra någonting lätt, men jag fick sådan huvudvärk så det var bäst att åka hem till soffan istället. När jag vilat och samlat krafter, så kom också behovet att röra på sig lite så då tänkte jag testa Tabata-träning. Jag gjorde X-hopp, mountain climbing, knäböj, bicycle exercises, höga knälyft, situps och push-ups. Man jobbar 20 sekunder, vilar 10 sekunder och detta gör man 8 gånger per rörelse. Svettigt blev det och en kaloriförbrukning på 425 kcal på 38 minuter, så inget lätt precis men desto skönare känsla efteråt.

Varit faktiskt ganska roligt att variera lite från mitt vanliga gymprogram, fast jag tycker om det jätte mycket också. Märker kanske lite att jag inte är van att göra hög intensiva träningar för halsen torkar ut och jag tror jag inte skall få andan och mjölksyran kommer ganska snabbt, men inte stoppar det ändå. Nu blir det lite kvällsmål och sen borde man börja ställa sig i säng så man är pigg och kry imorgon bitti på jobb.

Nu är det inte många dagar kvar till tävlingarna och jag borde vara på topp. Kanske, kanske inte, det ser vi på tisdag.

Ha de bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar