Recept Träning Tävlingar

torsdag 12 februari 2015

Hade en spännande morgon idag..

Har nu varit på tävlingsdiet lite på 14 veckor. Ibland har det varit tungt, ibland har det varit lätt och jo, ibland har jag varit hungrig. Nu är det "bara" lite på nio veckor kvar till tävlingarna. Hjälp, skall jag faktiskt hinna i tid?!?

Jag hade idag på morgonen bokat Inbody-mätning för att få svart på vitt hur kroppen förändrats. Förra gången jag var på mätning var i början av december och då låg min vikt på 81,9 kg och fettprocenten var väl ungefär 22,5%. Idag var vikten 75,8 kg och fettprocenten var 19,5%. Fett har försvunnit från kroppen men tyvärr har det försvunnit en del muskelmassa också. Rätt så nöjd är jag med tanke på att jag haft 3 veckor som jag inte kunnat träna hårt på gymmet, utan fått nöja mig med lätt gympa. Men det har det nu blivit ändring på. Jag har nu denna vecka kunnat träna riktigt bra igen och imorgon blir det att återvänta till jobbet. Mjuk landning med två helg nattskift.

Mitt morgonmål enligt mitt första matschema.
Och på söndag blir en intressant dag också, för då har jag tankningsdag. Det betyder mera kalorier och goda kolhydrater, och coachen lovade något gott också. Tankningsdag skall jag hålla för mina muskler börjar vara tomma och då börjar dieten bryta ner mera på musklerna också. Och så kanske jag orkar mera på träningarna efter det, fast jag tyckt jag oftast orkat riktigt bra nu också. 

Dessa är goda. Vitchoklad <3
Har de senaste dagarna försökt komma på vad för gott jag skall be av coachen. Jag har varit snål på banan och grynost till min gröt, någonsorts bröd, riskakor med Nutella nougatpålägg och banan. Vet att ganska många äter godis och glass under sina tankningsdagar, men jag har ju inte ätit godis på snart 10 år och glass äter jag ju bara juni-augusti, så för min del blir det nog inget sådant. För, varför äta något jag annars inte heller skulle äta? Har nog varit snål på alla sorters chokladkakor och till och med tittat på olika recept på nätet, men jag har kommit fram till att jag vill spara det till efter tävlingarna. Skall försöka ta foton på allt gott som jag får äta på söndag (om jag hinner före jag slukat allt).

Denna är till och med god halv frusen!

Råchoklad-hallonkaka!
Oj dessa kinderkakor jag bakade till systersonens kalas i fjol!
Måste säga att jag själv är lite förvånad över hur lätt dessa veckor egentligen gått. Före dieten trodde jag att jag hela tiden skulle vara snål på någonting sött och gott och att jag nog i något skede skulle äta någonting ut över mitt matschema. Men icke, och det är jag väldigt stolt över! Jag har ändå tyckt jag varit en riktig gottegris ibland! Vem tycker inte om gott??

Varm kanelbulle med mjölk fungerar alltid!
Det är ju snart fastlagstisdag!
Ja dessa bilder är väl att reta sig själv lite, men jag har ju valt detta helt själv så det är inte så svårt att stå emot. Och speciellt nu när jag varit utan allt detta socker vet jag att jag inte BEHÖVER det och att min kropp mår bättre utan det. Jag hinner nog äta senare någon gång. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar